CAS 10 – MB Vario

Podvozek Mercedes-Benz Vario 818 s dvojkabinoou je poháněn vznětovým přeplňovaným motorem o výkonu 130 kW. Nástavba je z hliníkových profilů, polepená plechy. Vodní nádrž je plastová o objemu 1700 litrů, čerpací zařízení pochází od firmy Rosenbauer. Jeho výkon je 1000 l/min. při tlaku 10 barů. Vario je dlouhé 6 250 mm, široké 2 235 mm a vysoké 2 850 mm. Provozní hmotnost je 5 045 kg, maximální pak 8 200 kg. V kabině jsou uchyceny čtyři vzduchové dýchací přístroje Scott ASFX s pomocným vývodem, šesti maskami s kandahárovým úchytem a dvěma vyváděcími maskami. Nechybí ruční radiostanice HYT, LED svítilny Survivor ani termokamera. V levé přední roletě vozí Mercedes kominické náčiní, rukavice proti tepelným rizikům, přetlakový ventilátor, elektrické kalové čerpadlo, prodlužovací kabely na navijáku a zakládací klín. Vlevo vzadu je uložena elektrocentrála, akumulátorové LED reflektory hadice, proudnice a další armatury. Najdeme zde také hasicí přístroje a vazáky. Pravá přední roleta poskytuje prostor pro náhradní láhve k dýchacím přístrojům, vakuové dlahy, kramerovy dlahy, krční límce, transportní nosítka, Oxy terapie a další obvazový a zdravotnický materiál, brodící kalhoty, pláštěnky a sorbent. Vpravo vzadu je pak umístěn kombinovaný vyprošťovací nástroj s agregátem Lukas, VRVN, páčidlo hooligan, pákové kleště, kleště na kabely, motorová řetězová pila, motorová rozbrušovací pila, SCOOP rám, magnetické výstražné „puky“, nádrže na úkapy, hasicí přístroj a ovládání s kompresorem k osvětlovacímu stožáru. Naviják s 60 metry hadice je umístěn vzadu, u obslužného panelu čerpadla. Na střeše vozu je uložena sada nastavovacích žebříků, savice, sací koš, přejezdové můstky, trhací hák, krumpáč, lopaty, koště, bourací sekera, hydrantový nástavec, kbelík, nádoba se sorbentem a samotný zmiňovaný osvětlovací stožár v LED provedení.

článek na www.pozary.cz

CAS 32 – Tatra 148
tatra1

Rok výroby 1979, získána v roce 1982 převodem z Kolína po dopravní nehodě. V létech 1982 – 1983 svépomocí provedena oprava a v říjnu 1983 dána do výjezdu u SDH Zdice. V roce 2000 provedena rekonstrukce v Pečkách, kde byla kompletně obměněna nástavba, hranatý styl ala T815 (zrušena pěnidlová nádrž a nádrž na vodu byla zvětšena na 7000L). Ještě než byla dána do provozu, byla 13.6.2000 převrácena přes střechu (naštěstí bez většího zranění). Následně se vyměnila kabina, udělalo se nové oplechování a lakování – vše svépomocí a vozidlo bylo opět dáno do provozu. V roce 2009 bylo rozhodnuto o opětovné opravě, přičemž byl zjištěn problém s čerpadlem, které bylo nutné opravit, další problém byl zjištěn na pomocné převodovce. Z těchto důvodů byla sundána nástavba a závady odstraněny, dále bylo provedeno vyvaření a nalakování celého vozidla, včetně podvozku. Opraveny a upraveny další potřebné věci (manometry, hladinoměr, dveřní vzpěry, hliníkové doplňky). Vše provedeno svépomocí a vozidlo bylo 20. 6. 2009 opětovně uvedeno do provozu. Dne 1. 7. 2012 odpoledne došlo k požáru motorové části naší CAS článek na www.pozary.cz. Symbolicky dne 1. 9. 2012 ve 14:00, tedy přesně 2 měsíce po požáru, bylo opět toto vozidlo zařazeno zpět do aktivní služby. článek na www.pozary.cz.

Mikrobus Mercedes Benz 308D

Rok výroby 1991, získáno na konci roku 2007 převodem od MV ČR. V roce 2008 provedena kompletní rekonstrukce (odstrojeno, vyvařeno, namontováno tažné zařízení, nastříkáno), dáno do provozu 20. 3. 2008.

Přívěsný vozík – AGADOS
vozik

Zakoupeno  v roce 2009 – majetek SDH Zdice.