CAS 10 – MB Vario

Podvozek Mercedes-Benz Vario 818 s dvojkabinoou je poháněn vznětovým přeplňovaným motorem o výkonu 130 kW. Nástavba je z hliníkových profilů, polepená plechy. Vodní nádrž je plastová o objemu 1700 litrů, čerpací zařízení pochází od firmy Rosenbauer. Jeho výkon je 1000 l/min. při tlaku 10 barů. Vario je dlouhé 6 250 mm, široké 2 235 mm a vysoké 2 850 mm. Provozní hmotnost je 5 045 kg, maximální pak 8 200 kg. V kabině jsou uchyceny čtyři vzduchové dýchací přístroje Scott ASFX s pomocným vývodem, šesti maskami s kandahárovým úchytem a dvěma vyváděcími maskami. Nechybí ruční radiostanice HYT, LED svítilny Survivor ani termokamera. V levé přední roletě vozí Mercedes kominické náčiní, rukavice proti tepelným rizikům, přetlakový ventilátor, elektrické kalové čerpadlo, prodlužovací kabely na navijáku a zakládací klín. Vlevo vzadu je uložena elektrocentrála, akumulátorové LED reflektory hadice, proudnice a další armatury. Najdeme zde také hasicí přístroje a vazáky. Pravá přední roleta poskytuje prostor pro náhradní láhve k dýchacím přístrojům, vakuové dlahy, kramerovy dlahy, krční límce, transportní nosítka, Oxy terapie a další obvazový a zdravotnický materiál, brodící kalhoty, pláštěnky a sorbent. Vpravo vzadu je pak umístěn kombinovaný vyprošťovací nástroj s agregátem Lukas, VRVN, páčidlo hooligan, pákové kleště, kleště na kabely, motorová řetězová pila, motorová rozbrušovací pila, SCOOP rám, magnetické výstražné „puky“, nádrže na úkapy, hasicí přístroj a ovládání s kompresorem k osvětlovacímu stožáru. Naviják s 60 metry hadice je umístěn vzadu, u obslužného panelu čerpadla. Na střeše vozu je uložena sada nastavovacích žebříků, savice, sací koš, přejezdové můstky, trhací hák, krumpáč, lopaty, koště, bourací sekera, hydrantový nástavec, kbelík, nádoba se sorbentem a samotný zmiňovaný osvětlovací stožár v LED provedení.

článek na www.pozary.cz

CAS 32 – Tatra 815

Cisterna byla vyrobena v roce 1990 a v roce 2010 proběhla rekonstrukce ve firmě KOMET Pečky. Původně sloužila na stanici HZS Příbram a poté na stanici Sedlčany. Na JSDH Zdice byla bezúplatně převedena od HZS Středočeského kraje v říjnu 2020.

CAS 32 – Tatra 148
tatra1

Rok výroby 1979, získána v roce 1982 převodem z Kolína po dopravní nehodě. V létech 1982 – 1983 svépomocí provedena oprava a v říjnu 1983 dána do výjezdu u SDH Zdice. V roce 2000 provedena rekonstrukce v Pečkách, kde byla kompletně obměněna nástavba, hranatý styl ala T815 (zrušena pěnidlová nádrž a nádrž na vodu byla zvětšena na 7000L). Ještě než byla dána do provozu, byla 13.6.2000 převrácena přes střechu (naštěstí bez většího zranění). Následně se vyměnila kabina, udělalo se nové oplechování a lakování – vše svépomocí a vozidlo bylo opět dáno do provozu. V roce 2009 bylo rozhodnuto o opětovné opravě, přičemž byl zjištěn problém s čerpadlem, které bylo nutné opravit, další problém byl zjištěn na pomocné převodovce. Z těchto důvodů byla sundána nástavba a závady odstraněny, dále bylo provedeno vyvaření a nalakování celého vozidla, včetně podvozku. Opraveny a upraveny další potřebné věci (manometry, hladinoměr, dveřní vzpěry, hliníkové doplňky). Vše provedeno svépomocí a vozidlo bylo 20. 6. 2009 opětovně uvedeno do provozu. Dne 1. 7. 2012 odpoledne došlo k požáru motorové části naší CAS článek na www.pozary.cz. Symbolicky dne 1. 9. 2012 ve 14:00, tedy přesně 2 měsíce po požáru, bylo opět toto vozidlo zařazeno zpět do aktivní služby. článek na www.pozary.cz.

HYUNDAI GALLOPER

Rok výroby 1998 v motorovém provedení 2,5 DTCI, získáno na podzim roku 2017 bezúplatným převodem od HZS ČR středočeského kraje územní odbor Beroun. Vozidlo bylo ošetřeno podvozkovým nátěrem TLUMEX, promazán kardanový hřídel a ostatní pohyblivě mechanismy. Světelné výstražné zařízení bylo rozšířeno o PREDÁTORY, které byly umístěny do masky vozidla. Na vozidlo byla provedena montáž elektrického navijáku o tažné síle 5,4 tun a délce lana 24 m. K ovládání navijáku lze použít kabel nebo dálkové ovládání. Vzhledem k tomu, že u HZS středočeského kraje bylo vozidlo využíváno jako vyšetřovatelský automobil, rozhodlo se o změně výbavy dle našich požadavků. Do zadní části vozidla se umístili 2x stabilizační tyče, práškový ruční hasicí přístroj, skládací žebřík, 2x klíny, 2x kanystry se sorbentem, výstražný trojúhelník, megafon, lékárna pro požární vozy, 2x kurty, rozbíječ oken a řezač pásů, svítilna Starlieght, skládací lopatka a koště. Vzhledem k vybavení RDST Matra, analogová RDST Motorola GM360, tabletem, Go Pro kamerou, dobré průchodnosti terénem a tomu, že disponujeme CAS 10 – MB 818 Vario a CAS 32 – T148, je vozidlo využívané jako velitelské.

Dopravní automobil – Ford Transit

Rok výroby 2019. Jedná se hasiči hojně používaný Ford Transit L3H2 s dvoulitrovým motorem o výkonu 96 kW a osádkou 1+8. Snazší parkování ulehčují přední a zadní parkovací senzory, nechybí ani tempomat, nezávislé topení a klimatizace. Ve výbavě vozidla jsou dvě ruční svítilny, vozidlová radiostanice, dvě ruční radiostanice, variabilní ruční vyprošťovací nástroj, přenosné hasicí přístroje, pracovní LED světlomety s magnetickým uchycením a lékárna velikosti III.

článek na www.pozary.cz

Přívěs pro hašení – THT & AGADOS

Pořízen společně s Fordem Transit. Nad rámec povinné výbavy doplněn tímto vybavením: elektrocentrála s příslušenstvím, jezírkový vysavač s příslušenstvím, 2x elektrické kalové čerpadlo, plovoucí čerpadlo, plovoucí koš a brodící kalhoty.

AUTOBUS KAROSA LC 757 HD12

Rok výroby 1995, získáno v roce 2017 převodem od HZS Hlavního města Prahy.

Přívěsný vozík – AGADOS
vozik

Zakoupeno  v roce 2009 – majetek SDH Zdice.